20. SEP 2013

10 top fitness trendov 2013. Vystihujú realitu?

Mirka

Odborníci z American College of Sport Medicine každoročne zverejňujú výsledky prieskumu, zameraného na fitness trendy v cvičení na nasledujúci rok. Keďže trendy na rok 2014 ešte známe nie sú (dozvieme sa ich až v decembri), pozrime sa na tie, ktoré avizovali na rok 2013. Čo myslíte, zhodujú sa výsledky prieskumu s realitou?

Koncom roka 2012 zverejnili výskumníci z American College of Sport Medicine už po šiestykrát výsledky celosvetového prieskumu fitness trendov nasledujúceho roku. V top 20 roku 2013 sa umiestnili aktivity ako silový tréning s vlastnou váhou, posilňovanie s činkami, joga, zumba, boot camp, kruhový tréning, cvičenia bojujúce proti detskej obezite a mnohé ďalšie. Prieskumu sa zúčastnilo 3346 profesionálov z oblasti zdravia a fitness.

Do prvej desiatky trendov roku 2013 patria:

10. Tréningy a poradenstvo v malej skupine

Služby osobného trénera sú síce na nezaplatenie, ale pre mnohých klientov sú príliš drahé. Z tohto dôvodu sa zdá byť dobrým riešením pre osobného trénera i klienta cvičenie a poradenstvo v malých skupinách pre dvoch, alebo troch ľudí.

9. Posilňovanie svalov brucha, hrudníka a chrbta (core training)

Pre zdravie chrbtice sú kľúčové trénované svaly brucha, hrudníka a chrbtice. Preto je dôležité zamerať sa na ich posilnenie. Správne fungovanie týchto svalov ovplyvňuje kvalitu činností, ktoré človek dennodenne vykonáva. V tejto oblasti sú používané pomôcky ako fitlopty, bosu, medicinbaly, odporové pásy a ďalšie.

Odporúčame prečítať: Krásne a pevné telo s BOSU

8. Funkčný tréning

V rámci funkčného tréningu sa využívajú pohyby, ktoré človek vykonáva v bežnom živote. Dôležitou súčasťou tohto typu tréningu sú napríklad zdvihy, drepy, kliky a pod. Cieľom cvičenia je zlepšiť celkovú silu, rovnováhu, vytrvalosť.

Odporúčame prečítať: Populárny funkčný tréning. Ako to s ním vlastne je?

7. Hodina s osobným trénerom

Počet vzdelaných trénerov a vôbec odborníkov na zdravý životný štýl narastá a stávajú sa dostupnými pre širokú škálu obyvateľstva. Sú neodmysliteľnou súčasťou fitcentier, zdravotníckych zariadení, wellness zariadení či kúpeľov.

Odporúčame prečítať: Prečo potrebujem osobného trénera, keď začínam v posilňovni

6. Fitness programy pre starších dospelých

Ďalší z predpokladaných trendov tohto roka vychádza z väčšieho množstva starších ľudí, ktorí majú záujem o cvičenie a zdravý životný štýl. A tomuto treba prispôsobiť ponuku športových aktivít. Seniori preferujú športové aktivity ako joga, pilates, plávanie, nordic walking, kalanetika a ďalšie.

Odporúčame prečítať: Severská chôdza sa stáva v lete obľúbeným športom. Pomáha schudnúť a šetrí vaše kĺby

5. Chudnutie bez cvičenia? To predsa nejde!

Aj naďalej zostáva šport dôležitou súčasťou redukčných režimov. Odborníci zdôrazňujú, že rozumná diéta sa nezaobíde bez športovej aktivity. Tento trend bude neustále narastať.

Odporúčame prečítať: Ako začať s cvičením, keď mám nadváhu?

4. Stop narastaniu počtu obéznych detí

Počet detí s nadváhou a obezitou rastie. Preto je dôležité, aby sa zainteresovaní začali tejto problematike včas venovať a riešiť ju. Je potrebné podchytiť aktivity detí v predškolských zariadeniach a v školách, aby si od útleho veku uvedomovali riziká spojené s nadváhou a obezitou.

Odporúčame prečítať: Deti, ktoré sa viac hýbu, majú lepšie výsledky v škole

3. Posilňovanie s vlastnou váhou

Do popredia sa opäť dostáva posilňovanie s vlastnou váhou (kliky, výpady, drepy). Je to ľahko dostupný a účinný spôsob cvičenia pre každého, kto chce posilniť svoje telo bez drahého vybavenia. V tejto oblasti sú využiteľné pomôcky na cvičenie ako balančné podložky, podpory na cvičenie kľukov, hrazdy do dverí, posilňovacie tyče s gumou, odporové pásy a mnohé ďalšie.

2. Silový tréning

Medzi predpoklady, nápomocné pri dosahovaní zdravia, vitality a štíhlosti, patria kardio aktivity, vyvážený jedálny lístok a silový tréning. Už dávno neplatí, že odborníci odporúčajú silový tréning s činkami len mužom, stáva sa nevyhnutnosťou aj pre ženy. Pomáha budovať svalovú hmotu, ktorá ovplyvňuje metabolizmus i vzhľad tela.

Odporúčame prečítať: Silový tréning vás posúva ďalej. Fyzicky, ale aj psychicky

1. Vzdelaní, skúsení a certifikovaní fitness odborníci

Tento trend vyžaduje zvýšený počet trénerov, ktorí sú vzdelaní, skúsení a certifikovaní. S tým súvisí aj narastajúci počet vzdelávacích a akreditovaných programov, ktoré dávajú predpoklad na zvyšovanie kvalitatívnej úrovne fitness odborníkov.

Myslíte si, že prieskum odborníkov vystihuje realitu?

Zdroj: http://www.acsm.org/about-acsm/media-room/news-releases/2012/10/29/body-weight-training-emerging-trend-in-annual-acsm-fitness-survey

DISKUSIA K ČLÁNKU (0)

Diskusia k článku - 10 top fitness trendov 2013. Vystihujú realitu?

Nový príspevok

Táto diskusia je otvorená len pre prihlásených užívateľov.

 
Desiatujete každý deň?
Áno, desiata je dôležitá.
Ako kedy, teda podľa toho, či mám čas.
Nie, nikdy na to nemám čas.

Celkom hlasovalo: 851
Archív ankiet

Odber newsletterov
Tip pre redakciu
Poslať článok

Poslať článok môže len registrovaný užívateľ.